Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2024-03-04 |
タイトル |
|
|
タイトル |
教職大学院における適応的熟達化を見据えたダブル・ループ学習を促すためのカリキュラム・マネジメントの在り方-科目間連携と1年次後期の実践の検討- |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
A Proposal for Curriculum Management to Promote Double-Loop Learning for Adaptive Expertise in Professional Schools of Teacher Education: An Examination of Inter-Subject Collaboration and its Practices in the Second Semester |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
ダブル・ループ学習 |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
適応的熟達化 |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
カリキュラム・マネジメント |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
教職大学院 |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
double-loop learning |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
adaptive expertise |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
curriculum management |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
professional schools of teacher education |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15117/0002000207 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
著者 |
宮田, 佳緖里
MIYATA, Kaori
伊藤, 博之
ITO, Hiroyuki
徳島, 祐彌
TOKUSHIMA, Yuya
松田, 充
MATSUDA, Mitsuru
溝邊, 和成
MIZOBE, Kazushige
山中, 一英
YAMANAKA, Kazuhide
別惣, 淳二
BESSO, Junji
奥村, 好美
OKUMURA, Yoshimi
|
書誌情報 |
兵庫教育大学研究紀要
巻 64,
p. 99-112,
発行日 2024-02
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
EISSN |
|
収録物識別子 |
2432-6437 |
著者版フラグ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
出版者 |
|
|
出版者 |
兵庫教育大学 |