@book{oai:hyogo-u.repo.nii.ac.jp:00003679, author = {加治佐, 哲也 and 福本, 謹一 and 柳澤, 好治 and ベルファリ, ゆり and 米田, 豊 and シランダー, ティーナ and クラマー, キャスリン and ダリー, キャロライン and Kajisa, Tetsuya and Fukumoto, Kinichi and Yanagisawa, Koji and Belfali, Yuri and Komeda, Yutaka and Silander, Tiina and Krammer, Kathrin and Daly, Caroline}, month = {Oct}, note = {Welcoming Message from the President 学長挨拶 pp.1-4, Purpose of the International Symposium 開催趣旨 pp.5-6, Keynote Speaker's Profile : Mr. Koji Yanagisawa p.7, Strategy for the Advancemant of Teacher Education in Japan (日本の教員養成の高度化戦略) / Koji Yanagisawa pp.7-12, Keynote Speaker's Profile : Ms. Yuri Belfali pp.13-14, International Perspectives on Teacher Education: Preparing Teachers for the 21st Century (教師教育に関する国際的視点:21 世紀型教員の育成) / Yuri Belfali pp.13-25, School System and Teacher Education in Finland (フィンランドの教育制度と教員養成) pp.26-30, School System and Teacher Education in Switzerland (スイスの教育制度と教員養成) pp.31-34, School System and Teacher Education in United Kingdom (イギリスの教育制度と教員養成) pp.35-38, School System and Teacher Education in Japan (日本の教育制度と教員養成) pp.39-43, Preparatory Questions regarding Teacher Education (基礎的質問事項) p.44, Dr. Tiina Silander pp.45-50, Dr.Kathrin Krammer pp.51-56, Dr. Caroline Daly pp.57-62, Dr. Yutaka Komeda pp.63-66, Moderator’ s Profile (モデレーター:米田 豊略歴) pp.67-68, Introduction of Institution: Hyogo University of Teacher Education (兵庫教育大学紹介) pp.69-72, Issues and outlook for TeacherEducation at Hyogo University of Teacher Education (兵庫教育大学の教員養成の課題と展望) pp.73-74, Panelist's Profile : Dr.Tiina Silander (講師略歴:ティーナ・シランダー氏) pp.75-78, Introduction of Institution: University of Jyvaskyla (ユヴァスキュラ大学紹介) pp.79-80, Strategy for the Curriculum and Staff Development (カリキュラムおよびスタッフ開発戦略) pp.81-88, PPTファイル pp.89-92, Panelist's Profile : Dr.Kathrin Krammer (講師略歴:キャスリン・クラマー氏) pp.93-96, Introduction of Institution: University of Teacher Education Lucerne (ルツェルン教育大学紹介) pp.97-98, Curriculum Development: Frame of Reference, Challenges and Perspectives (カリキュラムの開発:関連付けの枠組み、課題および展望) pp.99-106, PPTファイル pp.107-112, Panelist's Profile : Dr.Caroline Daly (講師略歴:キャロライン・ダリー氏) pp.113-116, Introduction of Institution: UCL Institute of Education, University of London (ロンドン大学UCL紹介) pp.117-118, Strategy for university reform for Advanced Teacher Education in England (英国における教員養成の高度化を志向する大学改革のストラテジー) pp.119-128, PPTファイル pp.129-130, Discussion Topics (ディスカッションにおける論点) pp.133-134, The Direction and Problems of Reform in State-Run Teachers Colleges and Faculties : Expand the Graduate Professional School of Teacher Education system and make master's  course programs more practical so that they can be the center of the advancement of teacher training (国立教員養成系大学・学部の改革の方向性と課題 : 教員養成教育高度化の拠点として、教職大学院の拡充・修士課程の実践化を進める) / Tetsuya Kajisa pp.135-142, Book, 開催日時:平成27年10月11日(日)13:00-16:30 / 開催場所:神戸ポートピアホテル / 主催:国立大学法人兵庫教育大学 / 後援:文部科学省・日本教職大学院協会}, publisher = {兵庫教育大学}, title = {自己変革する教員養成大学 : 教員養成の高度化を志向する大学改革のストラテジー}, year = {2015} }